Theekransje

Adele in concert: een verplichte review

Ik was één van de gelukkigen die een kaartje voor een concert van Adele heeft kunnen bemachtigen, dus dan moet ik natuurlijk een review schrijven over dit concert! Het kopen van een kaartje kostte me een jaar van m'n leven (Ticketmaster stress, iedere concertganger kent het) maar het is gelukt! Kaartjes in de 2e ring, in een goed vak, dus ik was blij. Iets minder blij werd ik van de prijs: 77 euro. Dat is veel geld voor een concert van 2 uur. Ik had er bijvoorbeeld ook 77 euroknallers voor kunnen kopen bij de McDonalds, of 5 broeken bij de Primark, of een aantal andere willekeurige voorwerpen. Dat deed ik niet. Ik betaalde die 77 euro voor een kaartje in de 2e ring bij Adele, en ik heb er geen spijt van.

Adele is wat mij betreft echt een topwijf. Ik kan enorm lachen om haar droge humor en om de dingen die ze er per ongeluk uit flapt. Ik ken Adele natuurlijk niet, maar het voelt alsof ze altijd lekker zichzelf is en schijt heeft aan de mening die mensen over haar hebben. Dat kan ik wel waarderen. Sterker nog, dat bewonder ik. Daarom was het voor mij geen verrassing dat ze tijdens het concert veel heeft gekletst. Ze gaf zelf al aan dat ze dit doet omdat ze het leuk vindt om haar publiek te leren kennen. Voor het publiek was het dan weer leuk dat ze een paar mensen aansprak op hun leuke kleding, dat ze twee meisjes het podium op haalde die de kinderen van haar celliste bleken te zijn, en dat ze verhalen vertelde over de nummers die ze zong. Ik vind dat dit het concert persoonlijker maakt, en dat het je meer inzicht geeft in haar en haar nummers. Dat anderen liever hadden dat ze meer liedjes had gezongen kan ik wel begrijpen, maar haar geklets had wat mij betreft wel toegevoegde waarde.

Ik kan natuurlijk geen blog schrijven over Adele zonder te zeggen dat ze geweldig heeft gezongen. Echt uitleg hierover hoef ik niet te geven, haar talenten lijken me duidelijk. Je kan het mooi vinden of niet, haar muziek kut vinden of niet, maar dat is natuurlijk een ander verhaal. Wat mij betreft is ze één van de beste zangeressen van dit moment.

Dit concert was duur. Duurder dan veel andere concerten waar ik ben geweest, en dan had ik nog het goedkoopste kaartje. Helaas zijn dure concertkaarten de norm nu, al was deze wel vrij extreem. Ik heb geen spijt van mijn uitgave. Dit concert was gewoon heel erg goed en ik vind het tof dat ik haar een keer live heb mogen zien en haar slechte grappen heb mogen aanhoren. Adele is een geweldige zangeres met een goede show en een leuke persoonlijkheid (ze houdt van thee en stroopwafels man!). Echt een topmens.

Author image
Britt – 26 jaar – Ik word blij van thee, muziek, Netlfix, reizen, slapen en sarcasme. Maar vooral van thee. Thee is belangrijk. Ik heb meningen over dingen.